سامانه دانش بنیان مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیک داکتیو

دانش بنیانی سامانه مدیریت اسناد داکتیو برای دو سال دیگر تمدید شد

باعث افتخار است که اعلام کنیم با همت و تلاش خستگی ناپذیر همکارانمان، سامانه دانش بنیان مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی داکتیو (با نام قبلی گنجه) برای سومین دوره پیاپی موفق به اخذ گواهی دانش بنیانی سطح یک از کارگروه ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردیده است.

برای دریافت این گواهی، سطح فناوری کالاها و خدمات باید در حوزه فناوری‌‌های بالا یا متوسط به بالا باشند به این معنا که دانش فنی طراحی و ساخت یا دانش فنی فرآیند تولید محصول به‌دلیل پیچیدگی فنی، به‌سختی قابل کپی‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت‌های دیگر به بازار باشد. این مهم نیازمند تحقیق و توسعه درخور توجه، توسط تیم فنی خبره برای کسب آن می باشد که منجر به ایجاد خواص یا کارکردهای پیچیده‌ در محصول می شود.

از این رو گفتنی است معماری اصلی سامانه دانش بنیان مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی داکتیو توسط تیمی برآمده از دانشگاه های برتر کشور، هم‌گام با دانش روز دنیا، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

آرمان داکتیو به عنوان یک سامانه دانش بنیان مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی (Document Management System)، پیاده سازی حاکمیت شرکت ها، بر اسناد و محتوای دیجیتالی آن ها است. ما سعی داریم یک فرهنگ در حوزه دارایی های دیجیتال ایجاد کنیم. فرهنگی که باعث می شود امنیت اسناد و محتوای دیجیتال حفظ شود، سطح اختیار هر عضو سازمان کنترل شود، سابقه فعالیت کاربران ذخیره گردد، دسترسی ها به هر فایل کنترل شود، گروه های کاری با چالاکی و سرعت بیشتری به کار تیمی بپردازند و اتلاف وقت برای جستجو آخرین مدارک و بروزترین فایل به خاطره ها بپیوندد.

برای رسیدن به این آرمان، تلاش های فنی بسیاری در تیم داکتیو انجام شده است. ماحصل این تلاش ها خلق ابزارهای متنوع و کاربردی است. اکنون با سامانه دانش بنیان داکتیو می توانید تمام اسناد کاغذی خود را اسکن کرده و درون متن اسنادتان به جستجو الکترونیک بپردازید. داکتیو می تواند کلمات یک متن را از روی تصاویر و اسکن اسناد تشخیص دهد. دیگر نیاز نیست اسناد طراحی، پژوهشی و مهندسی را در سیستم های جزیره ای دانلود و پس از اعمال تغییرات دوباره روی سامانه قرار دهید. فقط کافیست وارد پروفایل داکتیو شوید، روی فایل مورد نظرتان با هر فرمتی که باشد دبل کلید کرده و به کارتان بپردازید. پس از اتمام کار هم تغییراتتان را ذخیره کنید. به این ترتیب تمام اعضا اطمینان دارند که هم اکنون روی آخرین نسخه در حال فعالیتند.

تمامی این قابلیت ها و قابلیت های دیگری که هم اکنون درحال خلق شدن در سامانه دانش بنیان مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی داکتیو هستند، یک هدف را دنبال می کنند و آن ایجاد ساختاری جدید برای دارایی های دیجیتال سازمان هاست. با ایجاد این ساختار در کنار آموزش کارکنان شرکت ها و ارائه مشاوره به مدیران، در پی خلق فرهنگی جدید در زمینه نگهداری محتوای دیجیتال هستیم.
با ثبت نام در نسخه دمو، هم اکنون از این سامانه دانش بنیان دیدن فرمایید.

علاقه مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه ادبیات نمایشی، کارگردان و بازیگری تئاتر

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.